En 1

  • .

 

 

فرا رسیدن 29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادمان حماسه سازی و ایمان و دلاوری سربازان این آب و خاک بر شما مبارک باد.

 T army 02

چونان کوه البرز پیمان من / چو دریای توفنده ایمان من

منم ارتشی، تحت فرمان آقا / تمام جهان تحت فرمان من

T army 05
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا.. امام خامنه ای(مدظله العالی):
به فضل پروردگار، ارتش جمهورى اسلامى ایران- همان‏طورى که امام بزرگوار مى‏ خواستند و آرزو مى‌کردند و بارها بر زبان آورده بودند - یک ارتش مردمى و خدایى است.

T army 03 

ارتش به عنوان بازوی توانمند نظامی انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران، تلاش‏های خستگی ناپذیر و مستمری را با فداکاری و ایثار و در ابعاد مختلف آغاز کرد. امام خمینی(ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه “لحظه شادی بندگان خدا و یأس ستمگران” نقطه عطف درخشان و افتخارآمیز قلمداد فرمود.

T army 04

در این حال و در شرایطی که  در همان اوایل انقلاب سخن از  انحلال ارتش بود، امام امت به عنوان بزرگ‏ترین حامی ارتش، پای به میدان نهاد و طی پیامی در۲۷ فروردین ۱۳۵۸ ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام و یکپارچگی ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر و روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند. ایشان در این پیام فرمودند: “اکنون ارتش در خدمت اسلام است و ارتشِ اسلامی است و ملت شریف لازم است پشتیبانی خود را از آنان اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اخلال مفسدین خاتمه دهیم.”

پس از صدور این پیام تاریخ ساز، ارتشیان نیز در عمل ثابت کردند که شایستگی حمایت و پشتیبانی امام امت را داشته و دارند و در این رهگذر، با خلق حماسه‏ های عظیم و به یاد ماندنی در سال‏های پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، اوراق زرینی بر دفتر تاریخ سراسر حماسه قیام ملت ایران افزودند.

اصل ۱۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می گوید:
“ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد.”
اصل ۱۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح دارد که:
“ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شایسته استفاده کند تا به اهداف انقلاب اسلامی مؤمن و در راه تحقق آن فداکاری کنند.”

T army 06

برادرارتشى!

اهتمامت را در سنگرهاى دفاع و امنیت پاس مى داریم و استوارى گام هایت را در صیانت از هستى وطن، آرزومندیم؛ روزت مبارک!

ارتباط با ما

آدرس :

خیابان شهید مفتح 18-وحید 3

شماره تماس :

051-32787001

شماره پیامک:

30001845

فکس:

051-32787650

نماد اعتماد الکترونیکی

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بیمارستان امام حسین (ع) می باشد.